In het huidige dynamische tijdperk worden organisaties binnen het fysieke domein geconfronteerd met verschillende uitdagingen. Veranderende gemeentelijke rollen, nieuwe regelgeving en dringende kwesties als de stikstofcrisis, de woningbouwopgave, klimaatadaptatie en een gespannen arbeidsmarkt zorgen voor complexe vraagstukken. Lybrae’s nieuwe dienstverlening – interim- en projectmanagement – komt voort uit deze uitdagingen en biedt op maat gemaakte oplossingen. ‘Met bewezen ervaring en expertise staan onze interim-managers klaar om snel en strategisch te handelen,’ vertelt Joris Behagel, commercieel manager bij Lybrae.
Lybrae begon 21 jaar geleden met specialisten in civiele techniek, bouw- en woningtoezicht, ruimtelijke ontwikkeling en milieu. Anno 2023 heeft het projectconsultancy- en adviesbureau 350 professionals in dienst en is het thuis in het volledige speelveld van de fysieke leefomgeving. Naast de al bestaande dienstverlening van projectdetachering, opleidingen, advies en uitbestedingen is er een nieuwe dienst toegevoegd: interim- en projectmanagement.
Lybrae biedt doorgewinterde teamleiders, afdelingshoofden, proces-, project- en programmamanagers die hun sporen ruimschoots hebben verdiend binnen de overheid en ervaring hebben met complexe (project)opdrachten. Joris legt uit: ‘Hiermee kunnen we overheden op alle niveaus in het fysieke domein volledig ontzorgen. Onze management-experts vormen een hechte samenwerking met de teams van onze opdrachtgevers om de uitdagingen en doelen van hun organisatie ten volle te begrijpen. Met deze inzichten als basis creëren zij op maat gemaakte plannen om de gestelde doelen te verwezenlijken en de organisatie te versterken.’