Werken als accountmanager bij Lybrae

We stelden Matthijs, werkzaam als Accountmanager bij Lybrae, een aantal vragen over zijn ervaringen tot nu toe. Matthijs vertelt: "Naast het feit dat iedereen enorm gedreven is en er natuurlijk ook heel serieus geschakeld moet worden, is er onderling elke dag veel lol op de werkvloer. Omdat iedereen een eigen verantwoordelijkheid draagt- én neemt, heerst er een hele vrije sfeer. Jij bent er vrij in om je eigen werkweek in te richten, wat toch een stuk rust geeft."

Categorie
Werken bij

Publicatie
28 juli 2021

Hoe omschrijf jij de sfeer binnen de organisatie?
“De sfeer binnen Lybrae vind ik écht top! Naast het feit dat iedereen enorm gedreven is en er natuurlijk ook heel serieus geschakeld moet worden, is er onderling elke dag veel lol op de werkvloer. Omdat iedereen een eigen verantwoordelijkheid draagt- én neemt, heerst er een hele vrije sfeer. Jij bent er vrij in om je eigen werkweek in te richten, wat een stuk rust geeft! Dit komt de werk/privé balans ook ten goede. Om een praktisch voorbeeld te noemen: Als ik ’s morgens mijn dochter van naar de opvang of naar de opa’s/oma’s heb gebracht en vervolgens als laatste het kantoor in kom lopen, word ik daar niet op aangekeken. Dit zorgt ervoor dat je niet dagelijks een race tegen de klok aan het houden bent.

Naast het gegeven dat je collega’s bent, merk ik dat het team ook oprecht persoonlijk in elkaar geïnteresseerd is, waardoor je nog beter op elkaar ingespeeld bent en we regelmatig in een deuk liggen om grappige gebeurtenissen van elkaar of elkaar juist steunen bij minder leuke gebeurtenissen. Kortom, work hard – play hard. Iedereen zet zich dagelijks 100% in, wat leidt tot mooie resultaten, welke ook zeker met elkaar gevierd worden!”

Kun je een beeld schetsen van een typische werkdag als Accountmanager?
“Mijn dag begint ALTIJD met koffie! Linksom of rechtsom, dat bakkie komt er! Vervolgens maak ik een praatje met collega’s, om daarna goed opgestart aan de slag te kunnen. De indeling verandert eigenlijk van dag tot dag. Voordat ik mijn email open, spiek ik meestal eerst even in mijn agenda om weer up-to-date te zijn van afspraken/activiteiten die ik voor die dag heb gepland. Wat heeft prioriteit? Wat wil ik vandaag hoe dan ook afgerond hebben? Wie heb ik hier eventueel bij nodig? Welke ruimte heb ik als er vertragingen zijn of als er onverwachts werk tussendoor komt?

Op deze manier maak ik in mijn hoofd een plan van aanpak voor die dag, wat ervoor zorgt dat je heel doelgericht- en overzichtelijk kunt werken. Dan heb ik bijvoorbeeld een klantafspraak om te bespreken welke ontwikkelingen er momenteel bij hen spelen of aan zitten te komen. Vervolgens nemen we gelijk het profiel door van een van onze adviseurs die ik enkele dagen geleden onder de aandacht heb gebracht. Ze willen hem graag uitnodigen voor een gesprek… yes! Misschien is het ook interessant om mijn collega’s van Omgevingsdienst Nederland eens in contact te brengen, want zij kunnen deze klant ook goed van dienst zijn. Gelijk maar een vervolgafspraak inplannen?

Vervolgens heb ik diverse e-mails in mijn inbox, met bijvoorbeeld vragen van klanten of collega’s. Hier heb ik vandaag een aantal momenten voor ingepland. Een adviseur belt me tussendoor met een vraag over haar lease auto en hoe het nou precies zit met de bijtelling… Kan ik haar helpen, of is dit iets waarvoor ik mijn collega’s van administratie inschakel? “Geen probleem, dat werkt zo-en-zo… en hoe gaat het trouwens met het verhuizen naar je nieuwe huis?”. Dus ook het “beheer” van adviseurs valt in het takenpakket van een Accountmanager bij Lybrae.”

Middagpauze “Even een wandeling naar de supermarkt voor een broodje en vervolgens eten we gezamenlijk onze lunch. ’s Middags staat er een tweede sollicitatiegesprek gepland met een ervaren vergunningverlener, die via mijn collega in contact is gekomen met Lybrae en vorige week een eerste gesprek had. Hij past goed bij Lybrae en wellicht hij zou goed passen op dat project bij de klant waar ik vorige week een afspraak had! In overleg met de betrokken collega’s gaan we hem een aanbod doen.

Ik moet nog een collega bellen met wat vragen… dat kan vanachter mijn bureau, maar het is lekker weer dus ik kan ook een ‘blokkie om’ doen en tegelijkertijd bellen. Aan de telefoon vertelt mijn collega dat een van zijn adviseurs ons team wilt bijpraten over de aankomende Omgevingswet en Wet Kwaliteitsborging. Dat is natuurlijk erg interessant en het is goed om van deze ontwikkelingen op de hoogte te zijn. “Plan jij een datum waarop hij een presentatie kan komen geven?” Terug achter mijn PC, leg ik de gespreksverslagen van zowel de klantafspraak als het sollicitatiegesprek van vandaag administratief vast in het systeem, zodat op een later tijdstip altijd terug te lezen is wat er besproken is. Ik bekijk mijn planning van vanmorgen nog eens of ik vandaag niks over het hoofd heb gezien, check! Doel behaald. Dan is het tijd om af te sluiten. De auto in, en richting de kinderopvang om de kleine meid op te halen.”

Waarom zou je écht moeten solliciteren voor deze functie?
“Als Accountmanager bij Lybrae heb je een veelzijdige functie. Wat ik persoonlijk erg leuk vind is de combinatie van enerzijds commercieel bezig zijn en anderzijds heb je ook te maken met loopbaan coaching van adviseurs:

1. Commercieel: Je biedt onze diensten projectdetachering, opleidingen en advies aan bij diverse klanten en je denkt daarbij ook met de klant mee over oplossingen, waarbij je vaak ook een adviserende rol hebt.

2. Coachend: Je bent verantwoordelijk voor de loopbaan coaching van een x-aantal adviseurs binnen Lybrae. Dit kunnen simpele tussendoor-vragen zijn, maar het kan ook inhouden dat iemand toe is aan meer uitdaging en dat je samen een nieuw project gaat zoeken of een opleidingstraject opstart voor de betreffende adviseur. Ook evalueer je de voortgang van de betreffende adviseurs meerdere keren per jaar door middel van voortgangs- functionerings- en beoordelingsgesprekken.”

Daarnaast hangt er een leuke sfeer en is de band met collega’s super. Je bent zelf verantwoordelijk voor je resultaten en je krijgt dan ook veel vrijheid om vorm te geven aan je dagen. Ik vind het erg fijn om dit vertrouwen vanuit de organisatie te krijgen en ook mijn werk/privé balans hierop goed af te kunnen stemmen. Dus ben jij zowel commercieel- als sociaal sterk en zie jij jezelf graag in een afwisselende functie met veel uitdaging, binnen een leuk team waarmee hard gewerkt, maar ook veel gelachen wordt? Krijg jij een energie-boost van het behalen van successen? (je mag hier gerust een trots ererondje lopen!) Dan zou je écht moeten solliciteren op deze functie. Wellicht zijn we binnenkort collega’s!

Ook een carrière als accountmanager bij Lybrae?

Bekijk de vacatures!

Lees verder

Algemeen
26 maart 2024

Maak kennis met duurzaamheidsadviseur Lars

Graag stellen we Lars Jansen aan je voor, een toegewijde young professional met waardevolle ervaring op het gebied van energietransitie bij de overheid....

Nextleaders
28 februari 2024

In gesprek met Bas Robberts, interim manager bij Lybrae NextLeaders

Bas Robberts is onlangs gestart met zijn eerste interim opdracht via Lybrae NextLeaders als Teammanager Watersystemen & Vastgoed bij Waterschap Limburg. Hoe dat bevalt? We spreken hem over zijn eerste...

Algemeen
27 februari 2024

Twee decennia Lybrae Nederland

We vieren een bijzondere mijlpaal bij Lybrae: Bas Bergmans, onze gewaardeerde collega en directielid, is al 2 decennia werkzaam bij ons. ...

guid ?> guid ?>